מועה"ב של האו"ם דחתה את הארכת אמברגו הנשק על איראן

שלמה ריזל No Comments on מועה"ב של האו"ם דחתה את הארכת אמברגו הנשק על איראן

הצעתה של ארה"ב להאריך לתקופה בלתי מוגבלת את אמברגו הנשק על איראן, נדחתה במועצת הביטחון של האו"ם בקולות סין ורוסיה. מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו: "המועצה סללה את הדרך למדינה שהיא נותנת החסות הראשית לטרור, לקנות ולרכוש נשק ללא הגבלות מצד האו"ם"

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך דיון שהתקיים אמש במועצת הביטחון של האו"ם, דחתה מוהע"ב את ההצעה האמריקנית להאריך את אמברגו הנשק על איראן. על פי הסכם הגרעין שחתמו המעצמות עם איראן ב-2015, האמברגו צפוי להסתיים ב-18 באוקטובר, לאחר 13 שנים.

כזכור, ארה"ב בהובלת הנשיא דונאלד טראמפ פרשה מהסכם הגרעין שנחתם בתקופת הנשיא אובמה ובהצעה שהעלתה כעת במועצת הביטחון הציעה ארה"ב להאריך את האמברגו לתקופה בלתי מוגבלת.

רוסיה וסין התנגדו למהלך של הארכת האמברגו ו-11 חברות מועה"ב נמנעו. בין הנמנעות ניתן למנות את צרפת, גרמניה ובריטניה. ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, תקף את ההחלטה ואמר בתגובה כי "המועצה דחתה החלטה הגיונית להאריך איסור בן 13 שנים על איראן לרכוש נשק, וסללה את הדרך למדינה שהיא נותנת החסות הראשית לטרור, לקנות ולרכוש נשק ללא הגבלות מצד האו"ם, לראשונה מזה יותר מעשור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ואמר: "ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם שלא לאפשר את חידוש אמברגו הנשק על איראן היא שערורייתית. התוקפנות והטרור האיראני מאיימים על שלום האזור ועל העולם כולו. במקום להתנגד למכירת נשק, מועצת הביטחון מעודדת זאת. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב ומדינות באזור כדי לבלום את התוקפנות האיראנית. מדינת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה נגד כל מי שמבקש לערער את ביטחונה".

בהודעת משרד החוץ נמסר בתגובה להחלטה, כי 'ישראל רואה בחומרה את החלטת חלק חברות מועבי,ט שלא להאריך את אמברגו הנשק על איראן. יודגש' כי מועצת הביטחון הוקמה בדיוק במטרה למנוע ממשטרים כמו ממשלת האייטולות האיראני לצבור כוח צבאי שישמש אותם לתוכניותיהם להשתלטות צבאית ואידיאולוגית אזורית,.

שר החוץ, גבי אשכנזי מסר: "ביטול האמברגו מעניק לגיטימציה לשאיפותיה התוקפניות של איראן ולשיפור היכולותיה הצבאיות. המשטר הקיצוני בטהראן לא רק מממן טרור, אלא לוקח חלק פעיל בטרור באמצעות שלוחותיה ברחבי העולם ומקדם אותו כאמצעי מדיני, המהווה סכנה ליציבות האזורית והבינ"ל. על הקהילה הבינ"ל לפעול בכל דרך אפשרית כדי למנוע מאיראן להפיץ הרס וטרור ברחבי העולם".



0 תגובות